Zpět nahoru

Naše historie

Každý projekt má svůj příběh a my bychom se s Vámi o ten náš rádi podělili. A to proto, že cílem Avocados je šířit osvětu a pomáhat lidem uvědomit si nástrahy dnešního průmyslového světa. Proto bychom byli rádi, kdybyste v nás a naše články měli důvěru. Uvědomujeme si, že důvěra je něco, co se těžko buduje, ale lehce ztratí. A tak chceme být opravdu otevření a průhlední. A když už vyžadujeme větší transparentnost od výrobců ohledně složení výrobků a výrobních postupů, tak bychom šli rádi příkladem. Tak tedy, tady je náš příběh...

Na začátku všeho jsem byla já - Eva Švestková. O zdravý životní styl se zajímám delší dobu a asi největším zlomem bylo narozením mých dvou dětí. Již v těhotenství jsem se začala zajímat o to, co jím, co na sebe "namažu", s čím při uklízení pracuji... Začala jsem číst etikety výrobků a zajímat se o účinky jednotlivých ingrediencí na lidský organizmus. Ovšem rokem číslo jedna byl pro Avocados.cz až rok 2010. Naše rodina tehdy pobývala delší dobu v USA z důvodu manželovy několikaměsiční služební cesty. Mimochodem, když říkám "my", tak on je dalším členem týmu. Vyzná se ve webových technologiích, a tak se stará o běh našeho serveru a to všechno kolem. Ta cesta nebyla zrovna dovolená, ale přece jen jsem měla poměrně hodně volného času, který jsem chtěla nějak využít. Nemyslím tím čtení knížek, ale něco, co by bylo inspirovalo ostatní, ale zároveň mě bavilo. Volba tehdy padla na přírodní kosmetiku. Bylo to pro mě aktuální téma, neboť mi tehdy přechod na přírodní kosmetiku pomohl vyřešit pár dlouhodobých problémů a chtěla jsem se o své zkušenosti podělit. Plán zněl: založíme server o přírodní kosmetice. Věděli jsme, že je to běh na dlouhou trať. No, popravdě řečeno, jsme ani přesně nevěděli, kam ta trať vede. Věřili jsme však, že lidé oceňují kvalitní informace a pokud je poskytneme, tak to někam povede. Já sama jsem hledáním odpovědí na webu strávila dlouhý čas - někdy to bylo opravdu vyčerpávající. Na českých serverech byly informace často neúplné, zastaralé a duplikované (weby se navzájem kopírovaly). Pro odpovědi jsem musela na zahraniční servery a v zájmu objektivity většinou do studií neziskových organizací. Moje velmi dobrá znalost angličtiny se v tu chvíli velice hodila. Zároveň jsem oslovila některé ze svých známých, kteří jsou znalí v oboru např. chemie, životního prostředí, kosmetiky a problematiku s nimi konzultovala (a stále ještě konzultuji). To jsou vlastně další členové našeho týmu.

Plán na začátku tedy zněl: založíme server o přírodní kosmetice a budeme se soustředit na publikování kvalitních článků, pro které budeme čerpat informace z renomovaných zahraničních zdrojů. Nejprve bylo třeba zvolit jméno domény. Původně zábavný proces, kdy jsme tvořili dlouhý seznam možných jmen, se změnil v rozčarování poté, co jsme zjistili, že všechna ta jména jsou již zabraná. Hledali jsme jednoslovný název, který by ladil s tématem webu, ale zároveň nás nesvazoval, pokud bychom se chtěli v budoucnu zaměřit na více témat, než jen přírodní kosmetiku. Asi po dvou týdnech jsme se ustálili na Avocados.cz. Už si přesně nepamatujeme, jak jsme jej vybrali, ale náš starší syn nám nedávno připoměl, že se to stalo při večeři v asijské restauraci (muselo mu to tam opravdu chutnat). Doménu jsme zaregistrovali v dubnu 2010. "Kolega" manžel si vzal na starosti založení stránek, a já jsem se pustila do svého prvního tématu "Složení kosmetických výrobků". Rozsah byl opravdu velký. Mimo hlavní článek k němu patří přes dvacet dalších stránek s jednotlivými ingrediencemi. Protože vše vznikalo ve volném čase - a toho moc nebylo - tak to nějakou chvíli trvalo.

Ve finále jsme Avocados.cz spustili 1. listopadu 2010 a celé čtyři dny jsme čekali na prvního návštěvníka. Ten k nám zabloudil z Prahy. Za dva měsíce, tj. v lednu, jsme překonali sto návštěvníků za měsíc. Asi po půl roce začalo být jasné, že problém ingrediencí není jen v kosmetice, ale spousta škodlivin v naších domácnostech, dokonce ty nejhorší, je obsažena v nejrůznějších čistících prostředcích. A tak jsme zaměření Avocados rozšířili o téma ekodrogerie. Na podzim 2011 už byla návštěvnost větší, objevovali se první Facebook "Likes" a my jsme se rozhodli navštívit první kosmetický veletrh. Předělali jsme logo, natiskli vizitky a vyrazili. Chtěli jsme vidět, jak to dělají ostatní a kolik nás takových "bio" portálů je. Byla to zajimavá zkušenost. Zklamáním bylo, že spousta českých výrobců označuje své výrobky jako přírodní a přitom obsahují spoustu umělých ingrediencí. Nic jim v tom nebrání a lépe se to prodává. Na druhou stranu tyto klamavé marketingové praktiky nás nutí k větší osvětě. A tak jsme v závěru dne byli nadšení, že naše úsilí má nějakou cenu. V zimě 2012 se opět objevilo více volného času. Byl to čas se zakousnout do něčeho většího. Byl to čas na téma potraviny. Pesticidy, dioxiny, červené maso... během zimy a jara vzniklo pět nových článků. A následovaly další. V polovině roku 2012 už nás naštěvovalo přes tisíc návštěvníků měsíčně a začalo byt jasné, že je potřeba Avocados předělat. Navigace již neodpovídala obsahu a byla matoucí. Bylo třeba investovat i do mobilní verze. Avocados.cz se na jaře 2013 dočkal nového kabátu a návštěvnost překonala hranici 3000 návštěvníků měsíčně.

A co bylo dál? Chtěli jsme pokračovat, ale překážkou byl nedostatek volného času. Množství času investovaného do Avocados se počítal na stovky hodin a bylo jasné, že volný čas na to prostě nestačí. Asi nejschůdnějším receptem se tedy nabízelo udělat z koníčka zaměstnání. I užitečnost tohoto portálu by se značně zvýšila. To ovšem znamenalo, že Avocados se musí samo uživit. Následoval tedy další velký krok. Na začátku roku 2016 jsme založili společnost Avocados Time s.r.o. a zprovoznili e-shop s výrobky převážně certifikované přírodní kosmetiky, ekologické drogerie, zdravých potravin a doplňků stravy. Naším cílem bylo nabízet 100% kvalitní ekologické produkty, které neškodí zdraví ani přírodě. Je to celkem jednoduché, neboť mnoho výrobků, které nabízíme, sami používáme. Můžeme tak za jejich kvalitu ručit. Snažíme se, aby si u nás mohl vybrat opravdu každý, a tak sortiment postupně rozšiřujeme o další kvalitní značky a produkty. I když cesta, po které kráčíme není zrovna hladká, věříme, že se nám nakonec naši vizi podaří naplnit. Tak nám v tom držte palce!